Залишення Комітетів самоорганізації населення на території міста Черкас без змін кількісної та територіальної структури
КОЛЕКТИВНЕ ЗВЕРНЕННЯ:
В даний час Черкаською міською радою проводиться підготовка до зміни територіальної структури Комітетів самоорганізації населення, які створені в м. Черкаси.
При цьому, значною частиною депутатського корпусу, секретарем міської ради висловлюється позиція щодо необхідності приведення кількості комітетів у відповідність до кількості утворених на території міста територіальних виборчих округів з виборів депутатів Черкаської міської ради на перших місцевих виборах 2020 року.
Такі тенденції викликають занепокоєння, оскільки таке скорочення призведе до знищення Комітетів, як первинної ланки місцевого самоврядування, політизації їх діяльності з огляду на наступне.
1. При прийнятті рішення про необхідність зміни територіальної структури КСНів слід виходи з реальних потреб населення відповідного мікрорайону.
На даний час КСНи створено у кількості, яка відповідає кількості мікрорайонів на території м. Черкаси.
У відповідності до положення про Комітет самоорганізації населення основною метою їх діяльності є сприяння жителям мікрорайону в діяльності органів місцевого самоврядування, сприяння в задоволенні їх потреб в межах наданої компетенції.
В широкому розумінні КСНи слід сприймати як одну з найдрібніших ланок місцевого самоврядування.
Первинним суб'єктом місцевого самоврядування, основним носієм його функцій і повноважень є територіальна громада села, селища, міста.
На території міста Черкаси громада вирішила дещо удрібнити такий поділ та дозволити мати свій орган й меншому суб’єкту – територіальній громаді мікрорайону в місті.
З наведеного слідує єдиний висновок – зміна меж комітету можлива виключно у разі зміни меж, утворення нового чи припинення існування самого мікрорайону, для задоволення потреб жителів якого він створений.
Даний чинник є соціально – економічним, підлягає об’єктивній оцінці.
Для прикладу в результаті забудови новими будинками межі мікрорайону можуть збільшитись або може утворитись новий мікрорайон.
В результаті стихійного лиха, втрати роботи, тощо жителі можуть масово покинути місця свого проживання, в результаті чого межі мікрорайону можуть зменшитись, або він може зникнути.
Такі чинники не можуть проходити поза увагою громадськості та міської влади.
З впевненістю стверджуємо, що кардинальних змін на «карті мікрорайонів міста» за останні роки не відбулось.
Резюмуючи викладене вважаємо, що фактичні підстави для здійснення зміни кількості КСНів на даний час відсутні.
2. Поза увагою залишаються наслідки зменшення кількості КСНів для жителів відповідних мікрорайонів.
Одним з аргументів необхідності зменшення кількості комітетів є економія коштів місцевого бюджету.
Разом з тим, комітети відіграють важливу роль в житті мікрорайонів, а саме: видача довідок для жителів мікрорайону (дані довідки не дублюються жодними іншими структурами виконавчих комітетів) про фактичне місце проживання, пояснювальні записки для підтвердження проживання дитини без місця реєстрації, довідка про спільне проживання до моменту смерті громадянина, довідка про сім’ю призовника, акти опитування сусідів, характеристика громадян за запитами органів внутрішніх справ, доручення для представлення інтересів особи в судах і т.д..
Співпраця з депутатським корпусом, співпраця з правоохоронними органами, співпраця з пенсійним фондом України, безкоштовна первинна правова допомога у співпраці з громадськими організаціями, проведення суботників, організовують жителів мікрорайону для здійснення заходів: охорони навколишнього природного середовища, благоустрою, співпраця з навчальними закладами, допомога громадянам похилого віку, людям з особливими потребами, гуртки за інтересами, пункти обігріву, безкоштовні перукарські послуги пенсіонерам та малозабезпеченим громадянам, волонтерство, допомога ООС і т.д.
Зменшення їх кількості призведе до збільшення навантаження на один КСН, який буде обслуговувати значно більшу кількість населення.
При цьому, житель мікрорайону у разі об’єднання декількох комітетів буде змушений докладати зусиль для того щоб просто доїхати до приміщення комітету.
Не кажучи про те, що обслуговування декількох мікрорайонів одним комітетом може призвести до непропорційного представництва таких районів в керівництві відповідного комітету, різні проблеми кожної з територій такого «об’єднаного комітету».
Резюмуючи викладене збільшення території кожного конкретного комітету призведе до зменшення ефективності його роботи, що не може бути виправдано незначною економією коштів місцевого бюджету.
3. При обговоренні даного питання депутати займають суперечливу позицію щодо необхідності приведення кількості комітетів у відповідність до кількості виборчих округів з виборів депутатів Черкаської міської ради на місцевих виборах 2020 року.
Неодноразово звучали закиди, щодо заполітизованості діяльності комітетів.
Нажаль, доказів на підтвердження такої позиції громада так і не побачила.
Разом з тим, лобіювання приведення кількості КСНів у відповідність до кількості виборчих округів й виглядає як спроба перетворити комітети на інструмент політичної боротьби та впливу на виборців в міжвиборчий період.
З юридичної точки зору територіальні виборчі округи з виборів депутатів Черкаської міської ради за своєю природою є способом поділу території міста з метою виконання положень Виборчого кодексу України щодо формування політичними партіями територіальних виборчих списків.
При визначенні такого поділу до уваги Територіальною виборчою комісією (з урахуванням обмежень встановлених Виборчим кодексом) береться лише один чинник – оптимізація виборчого процесу.
Про врахування соціально – економічних чинників, тощо мова не йде взагалі.
Навіть кількість жителів відповідної частини міста не є тою цифрою, якою оперує ТВК, оскільки в цілях виборчого процесу важливою є виключно кількість виборців, що є дещо відмінним поняттям.
При цьому, в контексті організації виборчого процесу для кандидатів в депутати поділ на територіальні виборчі округи є дійсно важливим.
Так, кандидат збирає голоси в конкретному окрузі, де проводить свою агітацію, тощо.
Враховуючи наведене складається враження, що КСНи хочуть перетворити в інструмент політичної боротьби, через який теперішні депутати, які через 5 років будуть знову боротись за голоси виборців, зможуть легко взаємодіяти не з усіма жителями мікрорайону, а нажаль виключно з активними виборцями.
Таким чином нівелюючи саму суть комітетів, перетворюючи їх в незрозумілий інструмент прихованої агітації.
Крім того, як зазначалось вище основою діяльності комітетів є відповідні мікрорайони, які не змінюються швидкоплинно.
Натомість Територіальні виборчі округи з виборів депутатів Черкаської міської ради можуть змінюватись щонайменше кожні 5 років при проведенні місцевих виборів.
При цьому, в зв’язку з змінами в законодавстві кількість таких округів може кардинально мінятись.
Для прикладу, на місцевих виборах 2015 року створювалось 42 округи, на місцевих виборах 2020 року створено 6 округів.
В зв’язку з чим виникає питання, якщо через 5 років законодавець вкаже на необхідність створення 100 територіальних виборчих округів з виборів депутатів Черкаської міської ради, депутатський корпус має створити таку ж абсурдну кількість КСНів?
Декларуючи благу мету – економію коштів місцевого бюджету діюча влада без жодних на те фактичних підстав хоче зруйнувати роботу практично єдиного органу, який кожного дня дозволяє громадянам відчути свою причетність до управління містом, турботу та зв'язок з органами місцевого самоврядування.
Резюмуємо афоризмом: «Добрими намірами вимощена дорога до….»
Враховуючи наведене, -
ПРОСИМО:
Залишити без змін кількісну та територіальну структуру Комітетів самоорганізації населення на території міста Черкаси.
Збір підписів завершено
253 підписа з 500
необхідних